
Háttér
Előző történeti áttekintésünket azzal zártuk, hogy az 1994-ben létrejött új szervezet, a kalózligának csúfolt Indy Racing League fenyegető árnyékként telepedett az 1995-ös IndyCar bajnokságra. Nem is kellett sokat várni a végkifejletre: az 1996-os Indianapolis 500 versenykiírása a Championship Autó Racing Teams (CART) elleni nyílt támadás volt és ezzel együtt az IndyCar World Series szakadásához vezetett. Az Indy Racing League 1997-re a CART-tól független, önálló sorozattá szerveződött, kezében a mindent vivő ásszal, az Indy 500 versenyével.
Megkezdődött a 13 évig tartó észak amerikai open-wheel „háború”, mely soha nem látott hanyatlásba taszította az acsarkodó CART és IRL feleket. A CART kezdeti sikerei, majd végzetes csődje, a jogutód ChampCar sorozat alig 4 évig tartó útkeresése, illetve az IRL gyors fejlődése (az egykori CART csapatok többsége átvándorolt a szériába), majd annál gyorsabb hanyatlása… nyilvánvalóvá tette, hogy ez így nem mehet tovább: az egyenként alig egy tucat autót kiállító sorozatok önmagukban életképtelenek, a szurkolók és a szponzorok elpártolnak.
…
2007 év végén reményt keltő pletykák kezdtek szállingózni a bennfentes forrásoktól. Egy új, minden eddigi próbálkozást túlszárnyaló együttműködés körvonalazódott, megindult a (kezdetben titkos) tárgyalássorozat a rivális szériák között. A bizakodó hírek, a rajongók reményeit igazolták: 2008 februárjában, alig két héttel a szezon előtti első nyílt teszt előtt, Homestead-ben az IRL főnök Tony George és a ChampCar tulajdonos Kevin Kalkhoven a finanszírózási kérdések megvitatása után, végre pontot tettek a tárgyalások végére: az oly’ régóta várt kézfogás megtörtént. A két sorozat az Indy Racing League szervezet irányítása alatt, IndyCar, "One Series, All the Stars” néven (újra)egyesült.
A ChampCar búcsúversenyét 2008 április 20-án LongBeach-en rendezték meg, mely verseny immáron beleszámított a közös sorozat bajnoki pontversenyébe. A 2008-as nyitóversenyre március 28-án a Homestead-Miami Speedway-en került sor. A versenyen az IRL részéről a Vision, a Penske, a Panther, az Andretti/Green, a Ganassi, a Rahal/Letterman, a Foyt Enterprises, a Dreyer and Reinbold és a Roth, míg ChampCar részről a KVRT, a Dale Coyne, a HVM, a Conquest és a Newman/Haas/Lanigan csapatok indultak immáron közös zászló alatt.
...
SZABÁLYOK:
--------------------------------------------------
http://www.maszim.hu/indy2009.html
--------------------------------------------------
JOGOSÍTVÁNY:
--------------------------------------------------
http://www.maszim.hu/jogsi.htm
--------------------------------------------------
Jelentkezés előtt a szabályokat és a jogosítvány szerzéssel kapcsolatos oldalakat kérjük pontosan olvassátok végig!
VERSENYNAPTÁR
04.16 Honda Grand Prix of St. Petersburg (street)
04.23 Toyota Grand Prix of Long Beach (street)
04.30 Road Runner Turbo Indy 300 @ Kansas Speedway (oval)
05.21 Indianapolis Pole Day @ Indianapolis Motor Speedway (oval)
05.28 93rd Indianapolis 500 @ Indianapolis Motor Speedway (oval)
06.04 ABC Supply Co.inc. A.J.Foyt 225 @ The Milwaukee Mile (oval)
06.11 Bombardier Learjet 550k @ Texas Motor Speedway (oval)
06.25 Iowa Corn Indy 250 @ Iowa Speedway (oval)
07.02 SunTrust Indy Challenge @ Richmond Int'l Raceway (oval)
07.09 Camping World GP at The Glen (road)
07.16 Honda Indy Toronto (street)
07.30 Rexal Edmonton Indy (airport)
08.06 Meier Indy 300 @ Kentucky Speedway (oval)
08.13 The Honda Indy 200 at Mid-Ohio (road)
08.27 Peak Antifreeze & Motor Oil Indy GP at Sonoma (road)
09.03 Peak Antifreeze & Motor Oil Indy 300 @ Chichagoland Speedway (oval)
09.24 Indy Japan 300 @ Twin Ring Motegi (oval)
10.15 Firestone Indy 300 @ Homestead Miami Speedway (oval)
oválversenyek
road/street versenyek
A MINDENKORI VÁLTOZTATÁS JOGÁT FENNTARTJUK.
A PÁLYÁKAT LEGALÁBB EGY HÉTTEL A VERSENY NAPJA ELŐTT FELTÖLTJÜK A SZERVERRE. A VERSENYEKEN CSAK ÉS KIZÁRÓLAG A PÁLYÁHOZ TARTOZÓ KASZTNI, GUMI ÉS SZÁRNY KONFIGURÁCIÓVAL LEHET INDULNI!